Díjátadás az Armel Operafesztiválon

Marlene Assayag és a Private View című kortárs opera nyerte az idei versengést

Armel-emlékkönyvek
Armel-emlékkönyvek

Az énekesek versenyét Az éj királynőjét alakító francia koloratúrszoprán, Marlene Assayag, míg a produkciók versenyét Annelies van Parys új operája, az antwerpeni Muziektheater Transparant által előadott Private View nyerte a péntek este véget ért Armel Operafesztiválon. A díjkiosztása a péntek esti utolsó előadást követően került sor.

Marlene Assayag a Szegedi Nemzeti Színház társulata által Alföldi Róbert rendezésében előadott Varázsfuvolában alakította Az éj királynőjét. Díja egy saját, egész estés hangverseny a pécsi Kodály Központban a Pannon Filharmonikusok kíséretével.

A 2015-ös Armel Operafesztivál legjobb produkciójának a belga Muziektheater Transparant kortárs operáját, az Alfred Hitchcock Hátsó ablak című filmjéből készült Private View-t ítélte a zsűri. A produkció Annelies van Parys zeneszerző és Tom Creed rendező munkája. Idén, a fesztivál történetében már nem először, a zsűri különdíjat is kiosztott: a Calais ostroma és a Private View kitűnő zenei kíséretéért a Pannon Filharmonikusokat részesítették speciális elismerésben.

A fesztivál hagyományos Arte-közönségdíját, amelyet az Arte Concert honlapján való szavazással választ ki a közönség, a Sziget Fesztiválon, az Armel Operafesztivál színpadán adják át augusztusban. Az Arte Concert minden produkciót élőben közvetített.

A 2008-ban Szegeden alapított Armel Operafesztivált második alkalommal rendezték meg Budapesten. A kortárs operákat és klasszikus művek izgalmas feldolgozásait műsorára tűző fesztivál produkcióit június 29. és július 3. között tekinthette meg a közönség a Thália Színházban. A fesztivál koncepciójának különlegessége, hogy a bemutatott darabok és azok főszereplői is versenyben állnak egymással.

Az idei fesztiválon öt produkció és hét énekes versengett az elsőségért. A varázsfuvola és a Private View mellett a közönség láthatta a Figaro házasságát a Kolozsvári Magyar Opera társulatának előadásában, Novák Péter első operarendezéseként, Donizetti Calais ostroma című operáját az English Touring Opera előadásában, valamint Rimszkij-Korszakov Mozart és Salieri, továbbá Sergio Rendine Szigorúan bizalmas című operáit a plzeňi Josef Kajetán Tyl Színház előadásában.

A fesztiválon hét énekes versengett a legjobb előadói díjért: Marlene Assayag mellett két további francia énekesnő, Amélie Robins (szoprán) és Ani Sargsyan (mezzoszoprán), továbbá a magyar Puja Andrea (szoprán), a lengyel Gosha Kowalinska (mezzoszoprán), végül két bariton, a brit Nicholas Merryweather és a francia Sébastien Lemoine.

A nemzetközi zsűri elnöke a brit Henry Little, az Egyesült Királyság nemzeti operakoordinációs bizottságának elnöke, az Orchestras Live vezérigazgatója volt, tagjai között szerepelt svájci és svéd operaházi igazgató, az ARTE Concert programigazgatója, valamint magyar részről Vajda Gergely zeneszerző-karmester, a fesztivál művészeti igazgatója.

Forrás: MTI