Arabella az Operaházban – sajtótájékoztató

Richard Strauss Arabellájának március 17-i bemutatója a következő azon premierek sorában, melyek a magyar közönség számára valódi újdonságot jelenthetnek, hiszen a három felvonásos vígoperát az ősbemutató utáni évben, 1934-ben tűzte műsorára először és – máig – utoljára az Operaház. Ugyanakkor, mint Ókovács Szilveszter a sajtótájékoztatón elmondta: az előző vezetéstől örökölt bemutató illeszkedik majd a MÁO közelgő Strauss-jubileummal kapcsolatos terveibe.

Arabella_plakat
Az opera plakátja

A rendhagyó sajtótájékoztatón – immár a második ilyennek voltunk tanúi az Andrássy úton – kihasználva, hogy a darab középső felvonásának báli jelenete számos, igényesen megtervezett kosztüm felvonultatását teszi lehetővé, az Operaház rögtönzött divatbemutatót tartott a „kollekcióból„, melyet Velich Rita tervezett. A darabban fellépő szólisták és énekkari művészek vonultak fel a kifutón – bőséges képanyagot szolgáltatva a sajtó kivételesen nagy számban megjelent képviselőinek.

Bereményi Géza, az előadás rendezője pozitív élményként értékelte a zenés színházzal való találkozását, és elmondta, hogy az Arabellát csak egy az egyben lehet színre vinni, az opera jellege, a kor, melyben játszódik és a kor, melyben íródott nem teszi lehetővé az aktualizálást, így erre nem is törekedett a lírai vígoperaként jellemzett mű rendezésekor.

A címszereplő Sümegi Eszter a karakterrel és a darabbal való azonosulását hangsúlyozta, partnere, Mandryka szerepében azonban változás történt: Perencz Béla helyett a dán bariton, Morten Frank Larsen alakítja a férfi főszerepet mind a hat előadáson. A vendégművész az utolsó pillanatban, a szombati házi főpróbára érkezett meg, azóta próbál a karmesterrel, Stefan Soltésszal, így a sajtótájékoztatón egyikük sem tudott jelen lenni.

A szombati premier után még öt alkalommal látható a produkció ebben az évadban: március 20., 23., 29., április 10.,12.

A díszletállításról szóló képriportunkat itt tekinthetik meg. Hamarosan a divatbemutatóról is mutatunk képeket.