Ezt olvastuk 2017-ben

2018. január 2.

A tavalyi év után, immár hagyományt folytatva, idén is számba vesszük az óév legolvasottabb cikkeit

Az év elmúlása mindig egyfajta számvetésre készteti az embert: mi történt az óévben, melyek voltak a legnagyobb örömei és bánatai, mi sikerült jól, és mi az, amin talán változtatni kellene. Ennek megfelelően mi is számba vettük, mely cikkeink érdekelték legjobban az olvasókat, és ezzel egyszersmind laza keresztmetszetet kívánunk nyújtani arról, mi történt az opera világában 2017-ben.

A ravatallal szemben: Ducza Nóra és Szalontay Tünde (fotó: Vermes Tibor)

Jó hír, hogy a jelek szerint az olvasók továbbra is minél több előadást szeretnének látni: öt legolvasottabb cikkünk között szerepel az Operaház és a Müpa évadbejelentéséről, valamint az OperaVision elinduló közvetítéseiről szóló hírünk. Hasonlóképpen szívesen veszi a közönség, ha a művészek szép eredményeiről hallhat, a március 15-i kitüntetésekről írt összefoglalónk a hetedik legnépszerűbb írásunk lett.

Dmitrij Hvorosztovszkij (fotó: Pavel Antonov)

Sajnos nem csak jó hírek érkeztek az év folyamán, Dmitrij Hvorosztovszkij betegsége sokáig aggasztotta az operarajongókat, az ősz során pedig bekövetkezett a legrosszabb, a neves bariton már csak a mennyei karból szólhat hozzánk. Hasonlóképpen fájdalmas oka volt, hogy Kukely Júliáról írt régi méltatásunkat újraolvastuk, a művésznő szintén novemberben távozott közülünk. Nagy figyelmet keltettek az Operaház körüli viharok is, az augusztusi sztrájkfelhívásra, illetve a Plácido Domingo tervezett februári fellépésének elmaradásáról szóló hírre is sokan kattintottak.

Jelenet A tavasz ébredése előadásából (fotó: Felvégi Andrea / Zeneakadémia)

Nagy öröm volt ugyanakkor megtapasztalni, hogy olvasóink érdeklődése nem csupán az alaprepertoárra terjed ki. A legolvasottabb kritikánk az év végi operavizsgáról írt Új dimenziók című cikkünk lett, csak második az évadnyitó Bánk bán-premiert méltató írásunk, A könnyező szarvas. A harmadik helyezett aztán ismét egy kortárs előadásról szólt, az Operaház HungarianLateNightjáról írt Zárt ajtók mögött lett az. Ezt követi a margitszigeti Trubadúr-előadásról írott Tisztítótűz, és a René Pape áriaestjéről szóló Levetett imázs.

Sándor Csaba a kolozsvári Figaro házassága-előadásban (fotó: Kolozsvári Magyar Opera)

Az interjúk is jól szerepeltek az éves ranglistán, a legtöbben Sándor Csabáról készült cikkünkre kattintottak. Eötvös után és a Wagner-napok előtt nyilatkozott nekünk Fodor Bernadett, őrá voltak a második legtöbben kíváncsiak. Aztán ismét a HungarianLateNight egyik szereplőjéről akartak többet tudni az olvasók, a harmadik legnépszerűbb interjúnk Keszei Borival készült. Alig pár kattintással maradt el mögötte Szemere Zitáról nyár elején megjelent írásunk. És abból is látszik, milyen szívesen tudnak meg új információkat kedvenceikről az olvasók, hogy az énekespárokról Valentin-napra írt cikkünk, a Szerelem a színpadon és az életben szintén jól szerepelt az éves listán, összességében a tizenegyedik legolvasottabb írás lett.

Anna Netrebko és Yusif Eyvazov Budapesten (fotó: Posztós János / Müpa)

Reméljük, hogy 2018-ban is beszámolhatunk Önöknek a legérdekesebb előadásokról, bemutathatjuk a legnagyszerűbb művészeket, és természetesen sok-sok jó hírt hozhatunk! Köszönjük az egész éves figyelmet, és békés, boldog, operában gazdag új esztendőt kívánunk!

Az Opera-Világ szerkesztősége

Hasonló bejegyzések