Új Bohémélet az Erkel Színházban

2016. február 10.

A klasszikus, operaházi Bohémélet mellett az intézmény egy új produkciót is bemutat

Az előadás plakátja

Az előadás plakátja

Bohémélet-bemutató készül az Erkel Színházban: Bohémélet 2.0 címmel tűzik műsorra Puccini operáját, ezzel is jelezvén, hogy az új előadást nem az 1937-es rendezés helyett, hanem amellett játsszák majd. A főszerepekben fiatal énekesek mutatkoznak be.

Damiano Michieletto 2012-ben Salzburgban rendezte meg a maga Bohéméletét, ez a produkció lesz látható most az Erkel Színházban. Michielettót Európa egyik legizgalmasabb és legkeresettebb fiatal operarendezőjeként tartják számon, naptára 2020-ig tele van. Szülővárosának operaházán, a La Fenicén kívül rendezett többek között a milánói Scalában, Bolognában, Firenzében, Nápolyban, Torinóban, Barcelonában, Madridban, Valenciában, Párizsban, Koppen-hágában, Lipcsében, Zürichben, a bécsi Theater an der Wienben, a nagy fesztiválok közül több alkalommal Salzburgban és a pesarói Rossini Fesztiválon, a Covent Gardenben az előző évadban debütált.

A keddi sajtótájékoztatón Eleonora Gravagnola, a rendező állandó munkatársa elmondta, Michieletto koncepciójának középpontjában a négy főszereplő fiatal egyfajta gyermekléte áll, az ifjú művészek úgy érzik, bármit megtehetnek az életben, ám a mű végére a valóság kegyetlenül átveszi az uralmat tőlük. Az Erkelben színpadra kerülő alkotás a nemzetközi operavilágban komoly visszhangot keltett, a 21. századi miliő ellenére alapvetően tradicionális felfogású előadás visszhangja ugyanakkor pozitív volt, a kritikusok dicsérték, ahogyan a rendező a történetet megszabadította a szentimentalizmustól. Nem csupán a hatalmas párizsi utca- és metrótérkép elé helyezett apró házak miatt látszik egészen más perspektívából a történet, és nem csupán a karácsonyi bevásárlás őrületét követő kihalt, szinte átokföldje városi táj ellentétére épít a rendező, hanem nagyon pontosan megindokolja, hogyan és miért válik Mimi a körülmények áldozatává.

Ókovács Szilveszter főigazgató szerint egy jelenben játszódó előadás sokkal erősebben képes hatni az emberre, így a fiatalok számára is könnyebben befogadható lehet. Az előadás a jövő évadban az OperaKaland sorozat részeként lesz látható, és ez lesz az első olyan mű, amelyet a középiskolások eredeti nyelven hallgathatnak majd meg. Az előadásban szereplő fiatal művészek elmondták, nekik is szükségük volt arra, hogy levessék a darabbal kapcsolatos beidegződéseiket, de hisznek abban, hogy ezzel a színrevitellel az opera mélyebb jelentésrétegei tárulhatnak fel.

A Bohémélet 2.0 az idei évadban négy alkalommal kerül színre, az előadásokat Kovács János vezényli. A főszerepeket Boncsér Gergely, Sáfár Orsolya, Haja Zsolt, Szakács Ildikó, Nagy Zoltán és Kiss András alakítja. További részletek az Operaház honlapján olvashatók.

Kritikánk a salzburgi előadás DVD-felvételéről

A salzburgi előadás trailere

Hasonló bejegyzések