Fotósunk a Don Giovanni díszletállító próbáján járt – ÁDÁM TÜNDE és VERMES TIBOR képriportja következik
Hamarosan a közönség is teljes pompájában találkozhat az új Don Giovanni-produkció díszleteivel, addig azonban megmutatjuk, hogyan zajlik egy díszletállítás az Operaház színpa-dán. Nanà Cecchi tervezte mind a színpadképet, mind pedig a jelmezeket. A rendező, Gianfranco de Bosio alap-ötlete nyomán a díszlet a vicenzai Teatro Olimpico mása lesz; ezt a színhá-zat Andrea Palladio tervezte, és 1585-ben nyílt meg Szophoklész Oidipusz királyának előadásával. Ez az egyetlen reneszánsz kori színház, mely épségben fennmaradt, és amely követi az antik színház építésének szabályait, ugyanakkor modern, fedett épület is egyszerre. A tervező, Palladio azonban nem érte meg terveinek megvalósulását, így az ő vázlatai alapján Vincenzo Scamozzi fejezte be az épületet, ő tervezte meg a ma is látható színpadképet is. A Teatro Olimpico mára a Világörökség része, november 19-től pedig az épület mása néz majd farkasszemet a Magyar Állami Operaház nézőterével.
A Teatro Olimpico épülete Vicenzában:
Az Olimpico ma is látható díszlete, a színpad belseje felé perspektivikus ábrázolással:
Ugyanez a perspektíva közelebbről, ez már Vincenzo Scamozzi munkája:
Épül az Olimpico az Operaházban:
Ugyanez hátulról – ahogy a néző sosem látja majd:
Sajátos perspektíva: háttérben a Boccanegra díszletei… Ezek persze nem lesznek a látvány szerves részei…
Tíz méter magas díszlet készül:
Ebben a magasságban már csak hevederrel:
Háttérfüggöny is kell:
Nanà Cecchi munka közben: