Az Armel Fesztivál győztesei

A díjátadó gálán a Punch and Judy című előadás, és a Figaro¿ című opera női főszereplője kapott díjat

A bécsi operatársulat Harrison Birtwistle Punch és Judy című operájának előadásával a zsűri és a közönség díját egyaránt elnyerte a produkciók versenyében. A Leonard Prinsloo által rendezett darab karmestere Walter Kobéra, a Neue Oper Wien intendánsa volt.

Az énekesek mezőnyében a zsűri Marion Grange francia szopránt találta a legjobbnak, aki Christian Henking Figaro¿ című operájának Suzanne szerepét öltötte magára a fesztiválon.

Részlet a Punch és Judy előadásából. Punch: Richard Rittelmann
Részlet a Punch és Judy előadásából. Punch: Richard Rittelmann

Az Armel Operaverseny és Fesztivál öt operaprodukcióval, köztük két ősbemutatóval várta közönségét október 9. és 17. között Budapesten. A Zeneakadémia Solti-terme adott helyszínt a két ősbemutatónak, Marco Tutino A gyertyák csonkig égnek és Christian Henking Figaro? című kamaraoperájának. Előbbi a Szegedi Nemzeti Színház produkciójaként a magyar színeket képviselte az előadások versenyében.

A fesztivál másik helyszínén, az Erkel Színházban a plzeni J. K. Tyl Színház, a bécsi Neue Oper és a grúz állami operaház egy-egy produkcióját állították színpadra, köztük Kerek Gábor Paródia című kisoperáját, amellyel a magyar komponista megnyerte az Armel első zeneszerzői pályázatát.

Az operák versenyszerepeiben Magyarországot két énekes, Altorjay Tamás basszus és Richard Rittelmann bariton képviselte.

Az idei fesztiválzsűri elnöke Philippe Agid nemzetközi tanácsadó, a párizsi operaház egykori főigazgató-helyettese volt, tagjai között külföldi szaktekintélyek, valamint Ókovács Szilveszter, a Magyar Állami Operaház főigazgatója foglalt helyet.

A hat szegedi év után idén a fővárosba költőző operafesztivál a CAFe Budapest Kortárs Művészeti Fesztivál társrendezvényeként valósult meg.

Forrás: MTI
Fotó: Armel Fesztivál