A fesztivál a zene világnapja alkalmából a tavalyi év után újra meghirdeti operaíró versenyét, immár két évre
Kesselyák Gergely szándéka, hogy múzeumi tárgy helyett élővé tegye az opera műfaját, és olyan darabok írására szólítja föl a zeneszerzőket, amelyek egyesítik a mai musicalek népszerűségét a komolyzene iránt támasztott legmagasabb esztétikai-minőségi elvárásokkal.
A fesztiváligazgató a Bartók Plusz Operafesztivál élén „Az opera halott” elhíresült mondással debütált. Meggyőződése, hogy a mai opera is lehet egyszerre igényes és népszerű. Megszólalhatnak benne modern hangszerek, lehet mai „könnyűzene”, alkalmazhat kortárs eszközöket, hogy a mai közönség ingerküszöbét is elérje, ahogyan Mozart is a kor szórakoztató zenéjéből alkotta meg a komolyzene-irodalom egyik legkiemelkedőbb életművét. Vagy ahogyan Verdi hangszerelési effektjei vállaltan hatni akartak a hallgató intellektusa mellett érzékeire is – hangoztatta a szakember.
Mint mondta, 2014-ben és 2015-ben is márciusi határidővel a világ minden tájáról olyan „népoperákat”, közönségdarabokat vár a fesztivál, amelyekkel visszahódítható a széles közönség az opera számára. A döntőbe jutott pályaműveket részleteiben, a nyertes művet pedig a következő évben egészében is láthatja a közönség a Bartók Plusz Operafesztiválon.
A részletes pályázati kiírás október 1-től olvasható az operafesztivál honlapján.
Forrás: MTI